Välkommen till Apix blogg

Här skriver vi om sånt som händer i e-fakturavärlden, hos oss eller bara sånt som vi tycker är roligt.

Accountor köper hela aktiekapitalet i Apix Messaging

04/07/2021

Accountor, en leverantör av finansiella tjänster, personaladministrationstjänster och mjukvara, har förvärvat hela aktiekapitalet i Apix Messaging AB:s moderbolag, finländska Apix Messaging Oy, och därmed även i Apix svenska verksamhet.

För våra kunder och partners fortsätter vår verksamhet efter förvärvet som tidigare. Apix kommer att fortsätta under sitt tidigare namn som ett oberoende företag inom Accountor Group. Företagets ledning och personal kommer att fortsätta arbeta i sina nuvarande positioner. Våra produkter, kontrakt, tjänster och övrig verksamhet är oförändrade och förvärvet kräver inga åtgärder från våra kunder och partners.

Vi kommer att fortsätta fokusera på våra kärnområden, dvs. fakturatransaktions- och meddelandetjänster relaterade till automatisering av ordrar och logistikkedjor. Vår affärsmodell som operatör av digitala affärstransaktioner är baserad på ett starkt partnerskap med olika system och tjänsteleverantörer. Denna samarbetsmodell kommer att fortsätta med alla våra partners och kunder precis som tidigare.

Förvärvet ger nu Apix en möjlighet att investera ännu mer i tillväxt och utveckling som en strategisk del av Accountors satsning på SME-sektorn.

För våra kunder kommer Apix i framtiden, som en del av Accountor Group, att ha bättre möjligheter att stärka sin position i alla nordiska länder, och i synnerhet på den svenska marknaden.

Ha en fortsatt fin vår!

Peter Törnroth

För mer information:

Peter Törnroth, VD Apix Messaging AB, peter.tornroth@apixmessaging.se, +46(0)70 314 305

Läs mer>

Webinarie-inspelning: Systemintegration mot e-fakturatjänster

05/25/2020

Apix Messagings Patrik Ehrnsten höll i förra veckan ett webinarie med lite mer teknisk inriktning, riktat främst mot den som är intresserad av att sätta upp en e-fakturalösning i sitt eget affärssystem. Här finns hela inspelningen att se.

Läs mer>

Webinarie: Systemintegration mot e-fakturatjänster

05/11/2020

Välkommen till Apix Messagings nästa webinarie, den 19:e maj klockan 10:00.

Den här gången kommer vi att tala om möjligheter och fallgropar när man bygger en e-fakturalösning i sitt affärssystem. Apix har erfarenhet av integrationer mot över 100 olika affärssystem i Norden och i detta webinarie kommer vi dela med oss av dessa erfarenheter.

Vi kommer bl.a. att tala om:

  • Format och fakturainnehåll
  • Transportprotokoll, API:er samt tilläggstjänster
  • Hur man kombinerar e-fakturatjänsten med pappers- och PDF-fakturor, både vad gäller kund- som leverantörsfakturor
  • Typfall och saker att undvika under utveckling och underhåll
  • Hur ser framtiden ut?
  • Med mera

Anmäl er till webinariet här. Vi kommer självklart som vanligt spela in och lägga ut webinarieinspelningen på vår hemsida i efterhand.

Webinariet kommer att hållas av Patrik Ehrnsten, Projektledare på Apix Messaging.

Läs mer>

Magenta är nu partner med Apix

05/05/2020

Apix får hela tiden nya partners, vars kunder kan skicka och ta emot e-fakturor på ett smart och enkelt sätt. Det senaste tillskottet är ekonomisystemet Magenta. Magentas kunder kan både skicka och ta emot e-fakturor, brev och email direkt i sitt system, tack vare Apix integrerade tjänst.

Vi är alltid lika glada att kunna välkomna nya system till vårt nätverk. Läs mer om hur man går till väga på Magentas hemsida.

Magenta1d Läs mer>

Webinarieinspelning: Ta e-fakturan till nästa nivå – automatisera dina kunders fakturahantering

04/29/2020

Vårt webinarie från i början av april kan nu ses här. Webinariet riktar sig främst till systemutvecklare och -ägare som vill veta hur man tar e-fakturan till nästa steg och helt låter Apix hantera fakturaflödet, medan kunderna kan fokusera på det de vill – att skicka och ta emot fakturor.

Ämnena som vi talar om i detta webinarie:

  • E-fakturan i Sverige – en kort genomgång av var vi står
  • Hur man enkelt ökar antalet e-fakturor
  • Hur man kan automatisera och förenkla hela sitt fakturaflöde
  • Smarta sätt att koppla på nya tjänster

Tack till alla som deltog och varmt välkomna tillbaka till våra kommande webinarier.

Läs mer>

Fakturafinansiering med LogiqPay

04/01/2020
LogiqPay_logo

Vi är stolta och glada att få presentera vårt nya samarbete med LogiqPay.

LogiqPay och Apix lanserar nu ett samarbete där alla som skickar fakturor via Apix på ett mycket enkelt sätt även kan få sina fakturor finansierade av LogiqPay.

Apix är en kompetent och duktig partner som har många integrerade partners och affärssystem. Deras lösning passar LogiqPay väldigt bra och vi tror att ett nära samarbete kan ge mervärde både till oss, deras partners, och inte minst alla deras SME-kunder”.

  • Alexander Hoff, Sales Manager LogiqPay

Med fakturaförsäljning via LogiqPay och APIX uppnår du:

  • Pengar på företagskontot inom 24 timmar
  • Ekonomisk förutsägbarhet och förbättrad likviditet
  • Inga överraskande kostnader eller oförutsägbara förluster
  • Professionell och personlig service
  • Mindre administration och mer frigjord kapacitet

Slipp långa förfallotider och kostsam administration- fokusera på kärnverksamheten. Fakturaförsäljning är en perfekt företagslösning för att omvandla obetalda fakturor till riktiga pengar. Bättre likviditet, mindre risk och förenklad administration!

Kontakta oss gärna för mer information. Du kan även läsa mer på LogiqPays hemsida!

Läs mer>
Categories: Other