Webinarie-inspelning: Systemintegration mot e-fakturatjänster

05/25/2020

Apix Messagings Patrik Ehrnsten höll i förra veckan ett webinarie med lite mer teknisk inriktning, riktat främst mot den som är intresserad av att sätta upp en e-fakturalösning i sitt eget affärssystem. Här finns hela inspelningen att se.

Läs mer>

Webinarie: Systemintegration mot e-fakturatjänster

05/11/2020

Välkommen till Apix Messagings nästa webinarie, den 19:e maj klockan 10:00.

Den här gången kommer vi att tala om möjligheter och fallgropar när man bygger en e-fakturalösning i sitt affärssystem. Apix har erfarenhet av integrationer mot över 100 olika affärssystem i Norden och i detta webinarie kommer vi dela med oss av dessa erfarenheter.

Vi kommer bl.a. att tala om:

  • Format och fakturainnehåll
  • Transportprotokoll, API:er samt tilläggstjänster
  • Hur man kombinerar e-fakturatjänsten med pappers- och PDF-fakturor, både vad gäller kund- som leverantörsfakturor
  • Typfall och saker att undvika under utveckling och underhåll
  • Hur ser framtiden ut?
  • Med mera

Anmäl er till webinariet här. Vi kommer självklart som vanligt spela in och lägga ut webinarieinspelningen på vår hemsida i efterhand.

Webinariet kommer att hållas av Patrik Ehrnsten, Projektledare på Apix Messaging.

Läs mer>

Webinarieinspelning: Ta e-fakturan till nästa nivå – automatisera dina kunders fakturahantering

04/29/2020

Vårt webinarie från i början av april kan nu ses här. Webinariet riktar sig främst till systemutvecklare och -ägare som vill veta hur man tar e-fakturan till nästa steg och helt låter Apix hantera fakturaflödet, medan kunderna kan fokusera på det de vill – att skicka och ta emot fakturor.

Ämnena som vi talar om i detta webinarie:

  • E-fakturan i Sverige – en kort genomgång av var vi står
  • Hur man enkelt ökar antalet e-fakturor
  • Hur man kan automatisera och förenkla hela sitt fakturaflöde
  • Smarta sätt att koppla på nya tjänster

Tack till alla som deltog och varmt välkomna tillbaka till våra kommande webinarier.

Läs mer>

Hur ökar vi andelen e-fakturor? – Webinarie-inspelning

06/19/2019

Fler och fler använder e-fakturor, men hur kan man öka andelen? Ska man använda PEPPOL eller andra nätverk? Och vad är en e-fakturaadress?

I det här webinariet ger vi enkla och konkreta tips på hur man såväl kommer igång som får ut maximalt av sin e-fakturalösning.

  • Vem kan skicka och ta emot e-fakturor?
  • Hur får man leverantörerna att skicka fler?
  • Kan mina kunder ta emot e-fakturor?
  • Hur funkar det med e-fakturor till utlandet?
Läs mer>

EFH 2019, den 16:e maj

04/30/2019

Om ditt företag är intresserade av modern e-fakturahantering, PEPPOL eller bara vill höra om e-fakturalösningar i allmänhet är den här heldagskonferensen på Hotell Birger Jarl i Stockholm den rätta för er.

Apix Messaging är en av sponsorerna på mässan, och ni får gärna komma och hälsa på oss där, men utöver det kan man även lyssna på en stor mängd intressanta presentationer under dagen. Apix Messagings partner Accountor Finago håller en av de presentationerna, där de kommer berätta om sin smarta och moderna e-fakturatjänst.

Vi kommer även ha en tävling vid vår monter där man kan vinna att få en delikatesskort värd ca 800 kronor hemskickad. Om man inte bara vill höra om vår smarta plattform förstås. 🙂

Anmäl er på EFH 2019:s hemsida.

Läs mer>

e-Fakturering i framtiden – Webinarie-inspelning

11/20/2018
Den offentliga sektorn kommer endast ta emot e-fakturor from 1:a april 2019. Vad innebär detta och hur kommer e-faktureringen i Sverige att utvecklas? I det här webinariet talar vi om:
  • Vad innebär den nya lagen?
  • Vad är en e-faktura, och hur skiljer den sig från en PDF-faktura?
  • Förutom att det sparar manuellt arbete, vilka andra fördelar finns med att skicka och ta emot e-fakturor?
16.11.2018 Läs mer>
Categories: Blog section